Gyermekjóga

Mindennap történik valami jó dolog velünk, de a mai gyerekek elégedetlenek, ami egy társadalmi jelenség is, hiszen ezt látják a szülőktől. A gyermekjóga órán megtanulják, hogy apró dolgoktól is lehet csodálatos egy nap, és hogy minden este ezekkel a jó gondolatokkal feküdjenek le, hogy mindig mesés álmaik és gyermekkoruk legyen.

Egymásra figyelés
A mozgásnak nagyon fontos szerepe van a lelki egészség szempontjából. Teret kell hagyni a gyereknek, hogy kimozogják magukból a feszültséget. A mai rohanó világunkban rengeteg teher ül az ő vállukon is, ők még nem tudnak (beszélni róla,) és nem is kell beszélniük róla. Egy pozitív támogató közegben a test, a mozgás által, hatást gyakorol a lélekre és gyógyítja, rendezi azt.

A gyerekek számára végtelenül fontos az a közeg, amiben tanul, amiben mozgatja a testet. Ezt teremtjük meg a gyerekjóga óra során, hogy egy támogató, vidám, játékos közegben jól érezze magát. A Kicsinapraforgók gyermekjóga órák nem a fegyelmezésről szólnak, azt vallom, hogy ha a gyerek figyelmét nem tudom lekötni akkor az óra nem elég mozgalmas, érdekes, és akkor erre rögtön reagálok. Nem ismert számomra a rossz gyerek kategória, inkább azt vallom, hogy vannak elevenebbek, és több figyelmet igénylők.

Az egyik legfontosabb része a gyerekjógának, hogy a gyakorlatok és a játékok érzelmi intelligencia fejlesztéssel vannak megfűszerezve. Egy átlagos gyereknek nagyon hamar feltűnik, hogy a jógaóra nem a versenyről szól. Nincs olyan játék amiben nyertes lenne, itt mindenki nyer, hisz egy jót jógázott.  Igyekszünk olyan környezetet teremteni, ahol mindenki egytől- egyik ügyes és jól érezheti magát.

A gyermekjóga egy egészen különös, átfogó mozgásforma. Az órák célja az, hogy megismerkedjenek testrészeikkel, azokat tudatosítsák. Nagy figyelmet fordítunk a helyes légzés szerepére, ellazulásra, különböző technikákat tanulunk azokra az esetekre amikor öngyógyításra van szüksége a testnek. Lehet az fáradság, pocifájás, székelési probléma, vagy torokfájás, esetleg fel van telve az arcürege. Nagyon fontosnak tartom, hogy tisztába legyenek vele, már gyermekkortól, hogy van más megoldás is az orvosságokon kívül, és általában lelkesen használják is a megtanult jógagyakorlatokat. Nagy hangsúlyt fektetünk a gerincre, az egyenes ülésre, a gerincmenti tartóizmok megerősítésre.                    

Amit ma elkezdhetsz

  • Próbálj meg a jó dolgokra koncentrálni, hisz gyermeked érzelmi intelligenciája a gyermekkorban fejleszthető legkönnyebben, és a szülői minta tanít legjobban, nem az amit hall tőled a gyerek

  • Figyeld meg a saját légzésed! Történjen orron keresztül. Próbáld meg elnyújtani, lassítani. A kilégzés oldja a stresszt, ha szükséges nyugodtan sóhajtozzál jó nagyokat. A légzést is ugyanúgy, mint mindent a gyermek (azt) utánozza(, ahogy a szülők csinálják) a legfőbb mintája Te vagy a Szülő.

  • Tudatosítsd a tested, kezdj el vele foglalkozni a mozgás által, ha jó hatással van rád, a gyerekednek is meg fog jönni hozzá a kedve

  • Szerezz be egy jógakártyát (mozgásos kártyajátékot), és már ma estétől együtt élvezheti a család minden tagja a gyakorlatok jótékony hatását. Ne feledd a legtöbb, amit adhatsz a gyerekednek az a minőségi idő, amit vele töltesz!

Köszönjük Adriennek ezt a remek blogbejegyzét.

Jakab Adrienn gyermekjógaoktató és tréner az Amasole Jógastúdióban. Bővebben Gyermekjóga órákról Kicsinapraforgók oldalán található információ.